Agatha Christie
Haszontalan dolog elmondani egy fiatal lánynak, hogy egy férfi rossz hírben áll, nem igaz? Ez csak olaj a tűzre.
Az eltitkolt tények gyanús jelentőséget nyerhetnek. Az őszintén bevallott tényeket néha kevésbé fontosnak tartjuk, mint amilyenek valójában.
Az emberek ne tanuljanak egymástól. Minden egyéniség fejlessze a legmagasabb szintre saját képességeit, és ne próbálja valaki más képességeit utánozni.
Két csoportba sorolhatjuk a színészeket: az egyik beleéli magát a szerepébe, a másiknak sikerül a személyisége bélyegét rányomni a szerepére. Ebből az utóbbi csoportból kerülnek ki rendszerint a színész-rendezők. Megragadnak egy szerepet, és összeolvasztják a saját egyéniségükkel.
A nők olyan csodálatos megfigyelők. Mindent látnak, észreveszik az apró részleteket, amik nem tűnnek fel az embernek.
A siker kezdete az, hogy kiismered ellenfeled személyiségét, és pontosan tudod, mit fog tenni adott körülmények között.
A magabiztos tanúra mindig gyanakodni kell, barátom. A bizonytalan tanú, aki nem emlékszik, aki nem biztos a dolgában, aki gondolkozik egy percig, "aha, igen, így történt", az ilyen tanúra sokkal jobban lehet számítani.
Más, ha valakit szándékosan becsapunk, vagy ha olyan biztosak vagyunk a tényekben, elképzelésekben és a bennük rejlő lényeges igazságban, hogy a részleteket elhanyagoljuk... ez, barátom, a különösen becsületes emberek sajátos jellemzője.
A szándékos hazugság és a közönyből fakadó pontatlanság között néha nagyon nehéz különbséget tenni.
Oktalan. Okos... Tulajdonképpen mit is jelent ez a szó? Maguk úgy mondanák, hogy Jane Wilkinsonnak annyi esze sincs, mint egy csirkének. Elítélik a csirkét. De gondolkozzék csak egy kicsit a csirkéről általában. Élnek és szaporodnak, igaz? Ez a természetben az észbeli kiválóság jele.
A hang és a mozgás az embereknek talán a legjellemzőbb tulajdonsága. (...) Éppen ezért ezeket lehet a legkönnyebben utánozni.
A látszat jelentéktelen, az embereknek mégis fontos. Lehetővé teszi számukra, hogy az önbecsülést megőrizzék.
Ha az ember túlságosan szereti a pénzt, akkor csak a pénzt látja. Minden más elhomályosodik.
Valamennyiünkben sötét titokzatosság rejlik, az összeütköző szenvedélyek, vágyak, hajlandóságok szövevénye. Bizony, így van. Az ember ítélni akar, de tíz eset közül kilencszer téved.
Minden regény két lényeges elemből áll: az egyik a cím, a másik a cselekmény... a többi már nem egyéb, mint egyszerű rutinfeladat. Néha már maga a cím is sugallja a cselekményt, aztán már elegendő a kedvező széljárásra bízni magát az embernek.