Idézetek a társadalomról
Anarchizmus jelentése: az emberi elme elszakadása a vallási dominanciától, az emberi test elszakadása a vagyoni dominanciától. Szabadulás a béklyók és az állami megszorítások alól. Egy olyan társadalmi rend, mely az emberek gyülekezési jogán alapul.
Itt életnek hívják azt, ahol nincs étel az asztalon, Ti meg leléptek a diplomával, én is ezt tapasztalom, Külföldön majd megbecsülnek, mesebeli történet, Itthon kussolsz róla, hogy lélekben hogy törtél meg.
Azt mondani, hogy nem érdekel a magántitokhoz való jog, mert neked nincs titkolnivalód, ugyanolyan, mintha azt mondanád, hogy nem érdekes a szólásszabadság, mert nincs mondanivalód.
A diktatórikus felépítésű rendszerben természetes és megszokott társadalmi aktus az elhallgatás: ott néha még arról sem beszél a sajtó, amiről lehetne. A vadkapitalizmusban ennek az ellenkezője történhet: akkor is közzéteszi a hírt a média, ha nyilvánvaló, hogy ezzel mindenkinek árt. Csak a demokratikus rendszerekben bízhatunk a korrekt, kölcsönös bizalomra épülő kapcsolatokban.
Amíg az emberek gyarlók, és amíg valaki vagy valami mástól várjuk a megoldásokat, addig mindig is létezni fog a politika. Amíg lesz politika, addig azt el is lehet rontani. Sosem a politika a legfontosabb. Az a legfontosabb, ami az emberek szívében rejlik.
Minél szürkébb és monotonabb a mindennapi taposómalomban végzett munka, kárpótlásként annál nagyobb szükségük van az embereknek a látványos ünnepi alkalmakra. A világ legnagyobb karneváljai és fesztiváljai egytől egyig olyan városokban zajlanak, ahol a pazar ünnepségek drámai ellentétben állnak az év többi napjával.
A Biblia azt hirdeti, hogy az ember a teremtés és az utolsó ítélet között áll. Az e kinyilatkoztatásba vetett hit már csaknem 2000 éve a világ vigasza. A tudomány azt hirdeti, hogy az ember a majom és az atombomba között áll. Az ebbe a kinyilatkoztatásba vetett hit nem más, mint korunk kétségbeesése.
Nem elég a fuldokló gyermekeket kimenteni a folyóból. Valakinek el kell indulni felfelé a folyó mentén, és megakadályozni, hogy a gyerekeket bedobálják.
Az ember úgy lett ember, úgy maradt meg, hogy alkalmazkodott a természet változásához. Egy szervezet, egy vállalat ugyanezt csinálja a társadalomban, a gazdaságban, csak nincs rá százezer éve.
Ha néhány helyzetben nem lett volna borzasztóan nagy a szám, akkor nem tanulom meg, hogy miért ne legyen az.
A város nem betondzsungel, hanem emberek számára épített állatkert. A városlakókon a ketrecben tartott állatok össze- és bezártságból fakadó zavarai figyelhetők meg.
A politika a közösségi létezés maga, a közösségi élet minősége a kommunikáció minőségén múlik. Minél több tanult és világlátott ember, annál magasabb színvonalú politikai minőség.
Maga a vallás lényeges szerepet játszhatott a történelem előtti emberek nagy közösségeinek összetartásában. Amennyiben ez igaz, elmondhatjuk, hogy fontos célt szolgált. Ez azonban nem jelenti, hogy ma is fontos célt szolgálna. (...) A vallás szükséges funkciókat tölthetett be a múltban, ez azonban nem zárja ki, hogy ma talán a globális civilizáció felépítésének legnagyobb akadálya.
Az ember könnyen egyedül marad a tömegben, a sok sietség és üzletelés közben.
Ha tetszik, ha nem, az emberek is olyanok, mint egy bármilyen más halmaz, amit élőlények alkotnak. Azaz valamilyen szinten vezetésre szorulnak, vagy vágynak. Azok, akik forgatják a világot, mindig kevesebben vannak, mint a követők. Ebből is következik, hogy politikára kevesebben teremtődnek.