Idézetek a társadalomról
Az, hogy a közösségi média az álhíreken keresztül felhasználható a demokrácia aláaknázására, még természetesen nem jelenti azt, hogy minden demokratikus problémáért a közösségi médiát kellene okolni. Mindössze el kell fogadnunk, hogy a technológiának nincs inherens morálja: eszközöket szolgáltat, amiket jó és rossz célokra is fel lehet használni.
Az összeesküvés-elméletek politikába való beáramlása (...) természetes, rendszerszintű folyamat is: a politika elbulvárosodásának, a popkultúra felé való közeledésének következménye, ami a modern kor populizmusának egyik jellegzetes vonása.
Egy emberöltő sokszor kevés a társadalmi folyamatok érdemi befolyásolására.
A menekülteknek eszük ágában sem lenne az életüket kockáztatni, ha boldogulnának ott, ahol élnek. A mélyszegénységből kitörni igyekvő migránsok nem szállnának fel a hajókra, ha otthon vagy a szomszédos országokban el tudnák tartani magukat és a gyerekeiket. Senki nem pocsékolná embercsempészekre az élete során megspórolt pénzét, ha legálisan jelentkezhetne letelepedési programokra egy biztonságos országban. Amíg ezeket a problémákat nem oldjuk meg, az emberek továbbra is megpróbálnak majd átkelni a tengeren, és veszélybe sodorják az életüket, hogy méltó körülmények között élhessenek.
Nincs család, amely arról álmodna, hogy menekültként éljen.
Hajlamosak vagyunk előbb elkészíteni az eszközöket, és csak később belegondolni a társadalmi következményekbe.
Azok az emberek, akiknek vannak magasrendű ideális képeik, sokszor a politikai hatalom számára kényelmetlen emberek. Önálló véleményük van.
Ha gyűlölitek az embereket, és úgy látjátok, nem gond, ha kihal az emberiség, rá se bagózzatok. (...) Ha viszont úgy látjátok, az embernek érdemes kockázatot vállalnia és egy másik élőhelyet felkutatnia, akkor koncentráljunk erre, és áldozzunk rá pénzt!
Európa, Japán, Oroszország és Kína mind demográfiai összeomlás előtt állnak. És úgy fest, hogy jellemzően a gazdagabbakat érinti mindez - vagyis a vagyon, az iskolázottság és a vallástalanság egyaránt szerepet játszanak az alacsony születési ráta alakulásában. Mindhárom tényező alacsony születési rátákkal korrelál. Nem azt mondom, hogy csak az okos embereknek kellene gyereket vállalniuk. Csak arra utalok, hogy az okos embereknek is kellene gyereket vállalniuk. Legalább fenn kellene tartaniuk az egyedszámukat - legalább elérni a csoport reprodukciós szintjéhez szükséges rátát. És az a helyzet, hogy úgy veszem észre, sok rendkívül okos nőnek pontosan nulla vagy egy gyereke van. Ez pedig, azt hiszem, nem túl jó így.
Mi lenne, ha az embert egyszer visszaállítanánk a szabványbeállításaira és visszaforgatnánk minden olyan játékot, amellyel az evolúció szórakoztatta magát? Rákattintok a gyári beállítások gombra... és íme, megjelenik a korábban említett fénykép. Default is black. Na jó, de hát Afrikában a fekete ember a természetes. Vajon ez a fénykép azt jelenti, hogy a szudáni, az etiópiai és a ghánai feketék testesítik meg az ember szabványbeállításait? Úgy bizony! Az ember eredendően fekete. Figyelemreméltó információ, amely zavarba hozza a rasszistákat, akik a feketében degenerációt látnak, a fehéret pedig magasabb rendűnek tartják. A rasszisták nem hajlandók tudomásul venni, hogy az ember eredendően, úgymond szabványbeállításban fekete. A későbbi evolúció színezte át, de ez már egy másik történet.
Kár, hogy a ravaszak és kapzsik elvették a világot a becsületesektől és bátraktól. Egy nap talán majd felbukkan egy vezér, aki visszavezeti a világot a becsület és bátorság útjára.
A gazdálkodás, ahogy mi űzzük, vadászat, a tengerben pedig úgy viselkedünk, mint a barbárok.
Mindenki alszik, csak én vagyok ébren. Majd az ismétlést nézd meg, idelent őrjöngtem. Te csak fekszel, mert téged nem zavar ez a lárma. Mindenki alszik, csak én maradtam fenn.
Van ez a huzatos ország egészen keleten, ahol tombol az elme, de hallgat a száj. Add a szorongásod, majd én cipelem, mert belerokkansz, és kussolnod muszáj.
Nem az értékek omlottak össze; hasznavehetőségük vált kérdésessé. Nem az igazság változott meg; csupán másképp alkalmazzák.