Státuszszimbólum
A presztízsért folyó verseny mindig azzal a veszéllyel jár, hogy rövid távú eredményei hosszabb távon megbosszulják magukat.
Még fiatalon is a személyiségeddel lehet menőnek lenni, nem pedig valami áhított tárgy tulajdonlásával. Ha valaki érdekes, vicces, jó fej és jó vele lenni, mindig lesznek barátai, akik felnéznek rá! Tárgyak nélkül is.
Az a különös a státuszszimbólumokban, hogy az emberek többre tartják a szimbólumot, mint a státuszt.
A kutya szimbólum is. Már ha felnőtt emberé. Szimbóluma egy státusznak. Hivatalos igazolás a helyes életről. A kutyatartó olyan, mint a házasember: nyugodt és megbízható. Béketűrő.
Nem újabb és újabb státusszimbólumoktól, nagyobb és szebb fogyasztási cikkektől leszünk boldogok, hanem a személyiségünket kiteljesítő élményektől és társas kapcsolatoktól. Egy átnevetett este a barátokkal sokkal többet ad, mint egy új ruha a plázából - és ezzel a környezetet is sokkal kevésbé terheljük.
Szokták mondani, hogy felgyorsult a világ, de igazából nem a világ, hanem mi, emberek, pontosabban a pénz gyorsította fel – mi pedig hagyjuk magunkat az orrunknál fogva vezetni szép pórázokon, miközben észre sem vesszük, hogy a fogyasztói társadalom csapdáiban vergődünk, különféle csilivili státusszimbólumok rabjaként.
Áruk vagyunk a szerelem emberpiacán. Áruk a lányok és asszonyok, amikor, "kicsinosítják magukat", hogy lemérjék vonzerejüket, és a férfiak, akik státusszimbólumokkal hivalkodnak, hogy megmutassák gazdasági erejüket.
Még ha az író maga jó ember is, ha a könyv maga jó meglátásokat tartalmaz is, végső soron minden könyvet státuszszimbólumként dobnak piacra, és a marketingben valamilyen mértékig minden író részt vesz. Feltehetőleg így hoz pénzt ez az iparág.
Ma az emeli a státuszodat, ha sok országban megfordultál, és mivel ezt olcsón megteheted, repülsz, amikor csak módod nyílik rá. Ellenben, ha az emelné a státuszodat, hogy sok könyvet olvastál, sok filmet láttál, sok nyelvet beszélsz, sokoldalú a műveltséged, ráadásul szépen énekelsz, gyönyörűen mesélsz a gyerekeknek, akkor ebbe az irányba fordulna az igyekezet.
Pénzkereső emberként két módon válsz fogyasztóvá. Feltűnően vagy feltűnés nélkül. A feltűnő költekezés miatt leszel boldogtalan.
Manapság, akárcsak az elmúlt századokban, a státuszszimbólumok önmagukban nem elegendők. Aki már jóllakott a gazdagsággal, valami többet, valami mást is akar.
Egy műalkotás (...) csak akkor válhat státuszszimbólummá, ha az ára azzá teszi.
A műtárgyak aok közé a javak közé tartoznak, amelyeknek magas ára csak fokozza a kívánatosságukat.