Menővé vált (...) a közösségi médiafelületeken, hogy az ember magáról dicsekedjen. Régebben pont az volt a cél, hogy legyél szerényebb. Ma pedig ott van a kényszer például, hogy posztoljak arról, ha díjat nyertem.
Ha kiposztolnám egy fa képét, amit láttam kidőlni az erdőben, de senki sem lájkolná, vajon megkérdőjeleződne bennem, hogy valóban kidőlt-e?
Nekünk, mai gyerekeknek
nagyon nehéz megérteni,
hogy akkor még nem volt
gétéavájsziti, nintendó,
de még egy nyomorult laptop sem.
Nem netezhettek,
nem csetelhettek,
nem lájkolhattak a fészbukon.
Szegény kicsi Sándor bácsinak
ingerszegény egy gyerekkora lehetett!
Az a baj az emberekkel, hogy manapság a Facebookon szerzik az információjukat, ott meg mindenki szeret a jól értesült képében tetszelegni.
Facebook - ott is megtudható, hol élünk és miként, legalsó nézetből. Ha elég sok a netbarátunk és netismerősünk, kattintgathatunk, míg el nem ámítjuk magunkat annyira, hogy végre csörög a pizsamánk, s egy nappal rövidebb a magány - igaz, az élet is.
A blogolás és a végtelen Facebook-hozzászólások gyártása pótcselekvés csupán a saját szereplési kényszer (...) lecsillapítására.
Sokáig nem tudtam, mi az a Facebook, de most, hogy tudom, azt kell hogy mondjam, az élet elpazarlásának tűnik.
A cégeket, amik abból élnek, hogy részletes adatokat gyűjtenek magánéletünkről, majd ezt értékesítik, régebben magántitkosszolgálatoknak neveztük. Ezek átcímkézése közösségimédia-vállalattá a legsikeresebb megtévesztés a hadügyminisztérium védelmi minisztériummá keresztelése óta.
A Facebook magánéletünk legintimebb részleteinek kihasználásából és eladásából él.
Egy jól működő párkapcsolat érdekében érdemes leiratkozni a Facebookról, és helyette inkább egymásra figyelni, valódi figyelemmel és érzelmekkel. Az élet amúgy is hordoz nehéz helyzeteket, megoldandó problémákat és olyan kríziseket, amelyeket egy párnak együtt kell megoldani. Erről is szólna többek között egy kapcsolat: az egymás mellettiségről, a támogatásról és arról a bizalomról, amely nem igényli az állandó ellenőrzést.
Az online boldogságparádé elhozta a mélységes csalódottságot a valódi élettel szemben.
A közösségi média esetében nem érdekes, hogy mikor kezdted: fontosabb, hogy csak a szád jár-e, vagy tényleg komolyan gondolod.
A kamuhírek, a clickbait, a gyűlöletpropaganda, az ezoterikus hülyeségek, az áltudományok azért hódítanak annyira, mert az emberek vevők rá. A Facebook csak egy erősítő, ami az alapban népszerű dolgokat teszi még népszerűbbé.