Nádasdy Ádám
A keresztény tanítás nem a gyerekcsinálást tartja az élet céljának, hiszen Isten minden embert egyedi, önálló személynek teremt, s e szempontból mindegy, hogy az illető egy lánc végpontja vagy közbülső pontja-e.
A politikusoknak - ez már csak egy ilyen szakma - nem az a dolga, hogy igazat mondjanak, hanem az, hogy a szövegük hatásos legyen. Olyan legyen, ami első hallásra meggyőző, s csak agymunkával lehet rájönni, hogy nem igaz. Sőt, az ellenkezője igaz.
Sokszor a nehezen emészthető állítások a valóban táplálók.
Amit nem ismerünk, attól jobban félünk.
Akinek titkolnivalója van, vagy legalábbis akinek szokatlan az életvezetése, akörül mindig ott ólálkodik a humor.
Könnyű annak, aki csontos, sovány, az látja a saját érzelmeit, ahogy futkosnak benne, mint svájci kirakatban a modellvonatok. Vékonyak, gyorsak, jól követhetők.
Ha megvárom, míg magadtól hajolsz rám, ha merem arcodat kezembe venni, hogy markomat meg kelljen szoknia: a vállad most nem így koccanna hozzám, mintha köztünk nem történt volna semmi, csak marháskodás, biológia.
Nem lesni már: rosszat vagy jót csináltam, szemem nem volt-e túl simogató, és meg se kérdezni, kiszáradó torokkal: mondd, mit érzel te irántam? Csak összebújni, tested ébredését hallgatva várni.
Sok ember undorodik a gondolattól, hogy két férfi egymáshoz nyúl. Szíve joga. Ám azért, mert valamitől undorodnak, az még nem lesz erkölcstelen. A franciák csigát esznek, a kínaiak pókot, a melegeknek meg összesercen a borostájuk, amikor csókolóznak. Az ő nemi életük sem tartalmaz olyasmit, amit mások ne csinálnának, még ha a hangsúlyok értelemszerűen máshová tevődnek is. Különben is: egy kapcsolat, egy nemi élet, egy élet megítélése ne azon múljon, mit hova tesz az illető, hanem hogy tud-e szeretni, hűséges-e, támasz-e a bajban. E téren a melegeket se kell más mércével mérni, mint a többi embert: van köztük ilyen is, olyan is.
Sok szempontból hasonló a nyelv a szexualitáshoz: ennek elsajátítására, használatára is erős ösztön hajtja az embert, a legprimitívebb társadalmakban is, hiszen egyik nélkül sincs emberi élet. Az is hasonló bennük, hogy a közösség ősidők óta szabályozni, korlátozni, nyesegetni igyekszik mindkettőt.