Vállalkozás
A legtöbb embernek rossz fogadás vállalkozásba fogni. Akármilyen finomnak hiszed a barbecue szószodat, letarolóan újszerűnek az általad kifejlesztett alkalmazást, könyörtelennek és már-már a törvénytelenséget súrolónak az üzletpolitikádat, sokkal nagyobb esélyed van belebukni, mint sikerre vinni. A vállalkozó szellem már csak ilyen: mérlegre kell tenned a szerencsés végkifejlet igen-igen kis valószínűségét, a megélhetésre való előteremtésének nem túl nagy valószínűségét meg a befektetésed elvesztésének sokkalta nagyobb valószínűségét, és a reménybeli vállalkozások nagy hányadának várható anyagi értéke, ha végigrágod a számokat, éppúgy kisebb lesz nullánál, mint a lottószelvény várható értéke.
Minden férfi vállalkozó kell legyen, legalábbis élete egy szakaszában. Hogy mint szobafestő vagy horgászboltos, az nem lényeges. Merjen egy ötletet - a saját ötletét -, lelkesedését megvalósítani, felelősséget vállalni és igen, kockáztatni.
Megtalálni a következő nagy sikert nem könnyű. De a lehetőség megvan rá, és érdemes nyitott szemmel járni.
365idezet
A kutyasétáltatásnak a tévénézés a versenytársa. (...) Nagyon sok vállalkozó belefut, hogy neki nincsen versenytársa, mert pont olyan termék nincsen, de ez nem azt jelenti, hogy a fogyasztók is így értékelik.
Hogyha azt mondja valaki, hogy nincs konkurenciája, akkor nincsen piaca, tehát az a vállalkozás életképtelen.
A semmiből felépíteni egy saját üzletet egészen felemelő érzés lehet - ezért is teszik fel rá sokan az életüket és dolgoznak rajta éjt nappallá téve, fittyet hányva a rengeteg kockázatra. Nem lenne hát logikus, hogy önmagunk felépítésébe is legalább annyi energiát fektessünk, mint egy sikeres cég vagy vállalkozás létrehozásába?
Vállalkozásunk tükörként mutatja nekünk, kik vagyunk, mit tudunk, mire vagyunk képesek.
A sikeres vállalkozások különleges terméket árusítanak hatásos történettel körítve. Ez sokkal jövedelmezőbb, mint azt tenni, mint a többiek, csak valamivel jobban.
Elsőrendű cél, hogy a vállalkozás profitot termeljen. De bolond, aki azt hiszi, hogy csak ez a cél. Hiszen egy hosszú távú célt kell követnie, hogy fenntarthatóak legyenek a folyamatok, hogy a fejlesztésre is jusson, mert az a holnapot biztosítja, a stratégiára is kell pénz, mert az a holnapután. Nem foglalkozhat csak a mával, mert akkor a holnap össze fog omlani.
Az üzleti vállalkozások fele azért hiúsul meg, mert valamelyik fél túl okos akar lenni.
Minden sikeres vállalkozásnak három emberre van szüksége - egy álmodóra, egy üzletemberre és egy gazdagemberre.