Tiszta lelkiismeret
Az ártatlanság a körülményektől függ. Olyan állapot, amely a kitettség vagy a tapasztalat hiányából fakad. Sokkal inkább passzív, mint aktív. A tisztaság aktív döntéseket kíván. Csak úgy szerezhető meg, ha próbatétel érkezik, és azon meg is felel az ember.
A jó lelkiismeret nem egyéb, mint a felettünk győzedelmes gonosz; már annak se érzi szükségét, hogy kicselezzen.
Az emberek gyengék. A jó lelkiismeret nem elég a helyes viselkedéshez. És bár úgy érezhetjük, hogy tudjuk, mit szándékoztunk tenni, mindnyájan tudjuk, hogy nem úgy cselekszünk, ahogy mi magunk is szeretnénk.
Aki jól alszik, annak jó lelkiismerete van; akinek jó lelkiismerete van, az jó ember: tehát aki jól alszik, az jó ember.
Az elfogatásban és a börtönben nincsen semmi rettenetes, ha az ember lelkiismerete tiszta.
A rossz vagy a jó elkövetése között nincs más különbség, mint a lelkiismeret nyugalma vagy háborgása.
Ne veszítse el tiszta lelkiismeretét, egész életen keresztül szüksége lesz rá. Ezen kívül minden más átmeneti dolog az életben, mint a fény, elhalványodik, hol vakít, hol meg teljesen megszűnik.
Másokkal csak úgy tudok együtt élni, ha saját lelkiismeretem tiszta. Egyetlen dolog van, amiben sose dönthet többségi vélemény, és ez az egyén lelkiismerete.
Ha az egész világ gyűlöl és rosszat hisz rólad, de a lelkiismereted tiszta, sohasem leszel egyedül.
A tisztesség sokkal jobb érzést okoz, mint egy olaszországi utazás vagy egy szép új Infinity autó. A tiszta lelkiismeret nem vásárolható meg.
A tiszta lelkiismeret és a jóakarat. E kettő adja meg a szilárd horgonyt az élet viharaiban, s szolgál legelső feltételül az igazán kielégítő cselekvéshez. S e tényezők egyúttal a leghatékonyabb védelmet is jelentik a gyötrő megbánás kínjai ellen.