Főnök
Egy vezető meg kell tanuljon úgy nemet mondani, hogy közben nem ébreszt hamis illúziókat.
Sosem szabadna vezetőnek kinevezni olyan embert, aki a beosztottjainak a gyengeségeit tartja szem előtt, nem pedig az erősségeit. Mert az az ember, aki arra figyel, hogy mit nem tudnak a munkatársai, nem fogja észrevenni azt, hogy miben igazán jók.
Végső soron ez egy adott vezetési stílus végső próbája: folytatják-e az emberek az új szokásokat akkor is, amikor a vezetők már nincsenek jelen?
Minél tovább halogatod, hogy kirúgj valakit, annál hosszabb lesz az az idő, hogy már rég ki kellett volna rúgnod.
A jó főnök időnként maga is lapáthoz nyúl. Ez az egyedüli módja, hogy a siker ára és értéke ne merüljön feledésbe.
Az embernek néha akkor is a sarkára kell állnia, amikor a főnökével beszél, és figyelmeztetnie kell az illetőt a fenyegető katasztrófa veszélyére.
A jó vezetőnek olyan környezetet kell teremtenie, amelyben a beosztottak úgy érzik, hogy a bizonyítékalapú döntéseket mindenkor megfelelően jutalmazzák, bármi legyen is a végeredmény. Az eszményi szervezeti környezet mindenkit megfigyelésre, adatgyűjtésre és szókimondásra buzdít. Azok a főnökök, akik ilyen munkahelyi miliőt alakítanak ki, csupán egyvalamit kockáztatnak: azt, hogy az egójuk olykor megsínyli a helyzetet.
Az ember válhat pusztán az által főnökké, hogy elhiszi, hogy ő a főnök - vagy egyszerűen, mert ilyen hozzáállást tanúsít. A hozzáállás meghatározza a viselkedést, a viselkedés befolyásolja a várakozásainkat, a várakozások pedig könnyen szokássá merevednek.
Amikor időt és energiát fektetsz az emberek megismerésébe és a jó kapcsolatok kiépítésébe, az még nagyobb mértékben térül majd meg a kapcsolatok kialakítása után. És az ilyen pozitív, energikus környezetben az emberek készek a legtöbbet nyújtani magukból, mert tudják, hogy a vezető is a javukat akarja.
Tegyél meg mindent annak érdekében, hogy egyre kevésbé azonosítsd magad a címeddel és pozícióddal, de annál inkább a cégedért és a csapatodért való erőfeszítéseiddel.
A jó vezetők a főnökösködés helyett elkezdik bátorítani a munkatársaikat. Ez az emberközpontú vezetés titka, ugyanis a vezetés legnagyobb része a támogatásról szól.
A vezetés nem a címekről és a saját irodáról szól, hanem arról, hogy miként lehetsz hatással másokra.